آموزش دوچرخه سواری در ۴ مرحله {بسیار ساده}

آموزش دوچرخه سواری در ۴ مرحله {بسیار ساده}

آموزش دوچرخه سواری برای بزرگسالان متاسفانه همراه با یک ابهام اشتباه است، ممکن است شما نیز دچار این ابهام شده باشید. ابهام بزرگسالان در یادگیری دوچرخه سواری این است که آن ها باید در کودکی این کار را یاد می گرفتند. این طرز تفکر فقط  بهانه ای برای کسانی است که نمی خواهند یادگیری را شروع کنند.

برای اینکه دوچرخه سواری را یاد بگیرید لازم نیست حتما در آموزشگاه‌ها این ورزش لذت بخش را آموزش ببینید. در بایکی لند قصد داریم آموزش دوچرخه سواری با ۴ مرحله ساده را برای شما شرح دهیم. همراه ما باشید.

 

آموزش دوچرخه سواری بزرگسالان در ۴ مرحله

برای اینکه تجربه خوبی از یادگیری دوچرخه سواری داشته باشید لطفا قبل از اینکه مراحل را دنبال کنید به یک فضای آرام از طبیعت بروید و سعی کنید در آنجا دوچرخه سواری را تمرین کنید. این کار علاوه بر اینکه تمرکز شما را افزایش خواهد داد، منجر به افزایش تمایل به انجام ورزش های هوازی نیز می شود.

مرحله ۱ : با دوچرخه انس بگیرید

قبل از حرکت و سوار شدن روی دوچرخه مهم است که آن را کاملا احساس کنید. برای اینکار کافی است فرمان را در دست بگیرید و بدون این که سوار شوید کمی با دوچرخه قدم بزنید. هر از گاهی ترمز بگیرید و ساز و کار آن را درک کنید.
برای اینکه در این مرحله خسته نشوید نیازی نیست این کار را برای مدت طولانی انجام دهید. از طرفی با انتخاب یک سطح مناسب و صاف (بدون شیب) می توانید تا چند دقیقه بدون خستگی این کار را ادامه دهید.

Hold-bike-in-hand

 

مرحله ۲ : بدون رکاب زدن با دوچرخه حرکت کنید

در مرحله دوم مطابق تصویر روی زین دوچرخه سوار شوید. در این هنگام توجه داشته باشید صندلی دوچرخه تنظیم باشد، به طوری که کف پا های شما کاملا روی زمین باشد. البته توجه داشته باشید زانو های شما نباید زیاد خم شده باشد.
حال بدون اینکه رکاب بزنید با پاهایتان قدم بزنید. در این مرحله از آموزش دوچرخه سواری شما حفظ تعادل را درک می کنید و آن را تمرین می کنید.
در جلسه اول انجام دادن این کار کافیست و نیازی نیست رکاب بزنید. شما می توانید تا ۱ ساعت هم این کار را انجام دهید.

Maintain-balance-of-bike

 

مرحله ۳ : قدم های خود را بلند تر کنید

اگر مرحله قبل را انجام داده باشید باید پیشرفت خود را متوجه شده باشید. حال می توانید قدم های خود را بلند تر بردارید. این کار را تا زمانی که مسافتی بیش از ۸ متر را بدون قدم زدن طی کنید ، ادامه دهید.
حال وقت آن رسیده است تا پاهای خود را از زمین بلند کنید. نگران نباشید مغز شما توانسته است مفهوم تعادل روی دوچرخه را درک کند، بنابراین بدون هیچ ترسی این کار را انجام دهید.

Walking-by-bike

بعد از اینکه کمی پیش رفتید و خواستید بیشتر خود را به چالش بکشید ، می توانید به یک سر پایینی ملایم بروید و این کار را انجام دهید.
شما قبلا مفهوم ترمز کردن را فرا گرفته اید بنابراین بدون ترس اینکار را انجام دهید. این مرحله از آموزش دوچرخه سواری به شما لذت بیشتری خواهد داد زیرا شما تقریبا ۸۰ درصد کار را پیش رفته اید.

 

 

مرحله ۴ : رکاب بزنید

وقت آن رسیده است که دوچرخه سواری را تجربه کنید. برای رکاب زدن درجا بایستید. سپس رکاب را در حالت ساعت ۲ قرار دهید.در صورتی که پا راست هستید رکاب سمت راست را به این حالت درآورید و در غیر این صورت بالعکس عمل کنید. پای انتخابی خود را روی رکاب قرار دهید و پای دیگرتان را به صورت تکه گاه روی زمین قرار دهید.

Stir

حال با یک فشار رکاب بزنید و این کار را برای چند بار تکرار کنید. همچنین می توانید رکاب زدن را با پای مخالفتان امتحان کنید.
رکاب زدن را تا حدی ادامه دهید تا بتوانید بدون اینکه پای تکیه گاه را روی زمین قرار دهید مجدد این کار را انجام دهید. این آخرین مرحله از آموزش دوچرخه سواری است و شما از این پس قادرید دوچرخه سواری را شروع کنید. از تجربه کردن نترسید و شجاعانه خود را به چالش بکشید. مطمئن باشید با این آموزش شما کمتر از ۳ جلسه دوچرخه سواری را به طور کامل یاد می گیرید.

 

 

آیا این آموزش برای خانم ها هم مناسب است؟

بله قطعا ، آموزش دوچرخه سواری بانوان هیچ تفاوتی با این ۴ مرحله از آموزش ندارد؛ حفظ تعادل یک توانایی ذاتی است و مقدار آن نیز در خانم ها و اقایان تفاوتی ندارد. فقط ورزشکاران خبره نیاز به تمرینات بیشتری دارند.

 

چند نکته مهم دوچرخه سواری که باید بدانید

۱-در حین آموزش سعی کنید از دوچرخه استاندارد استفاده کنید تا فرایند آموزش دوچرخه سواری برایتان راحت تر و سریع تر طی شود.

۲-اگر شلوار بلند می‌پوشید در حین دوچرخه سواری پاچه های شلوارتان را تا کنید و یا داخل جوراب قرار دهید تا به رکاب و یا زنجیر چرخ گیر نکند.

۳-از کفش ورزشی برای آموزش استفاده کنید ، استفاده از دمپایی یا کفش نامناسب ممکن است منجر به عدم حفظ تعادل شما شود که نهایتان منجر به افتادن شما خواهد شد.

۴-مربی ورزش دوچرخه سواری می تواند در انجام صحیح مراحل شما را همراهی کند. درصورتی که بتوانید یک مربی برای خود بگیرید ، بسیار سریع تر مراحل آموزش دوچرخه سواری را طی خواهید کرد.

۵-از دوستان یا آشناهایتان بخواهید در حین آموزش مراقب شما باشند تا به مشکل خاصی بر نخورید.

 

فواید دوچرخه سواری

برای یادگیری دوچرخه سواری کافیست فواید آن را بدانید آنگاه حتما آموزش ورزش دوچرخه سواری را در لیست کار های خود قرار خواهید داد. دوچرخه سواری برای شما فواید زیر را به همراه دارد:

-دوچرخه سواری باعث افزایش تعادل و کمک به فعالیت بهتر بدن شما می شود.

-منجر به تقویت زانو ، عضلات ران و باسن خواهد شد.

-کلسترل خون را کاهش می دهد.

-دوچرخه سواری منجر به شادابی و احساس جوانی بیشتر خواهد شد.

-تقویت استخوان ها

-بهبود وضعیت خواب

-درمان بیماری های روانی مانند افسردگی و..

همانطور که مشاهده کردید دوچرخه سواری فواید بسیار زیادی دارد و یادگیری آن خالی از لطف نیست. اگر سن شما زیاد است و فکر می کنید برای یادگیری دوچرخه سواری دیر شده اشتباه می کنید و بهتر است هرچه سریعتر یادگیری دوچرخه سواری را نیز به لیست کار های مهم خود اضافه کنید.

نظرات (60)

سحر

دوچرخه سواری واقعا لذت بخشه من ک عاشقشم

علی

دوچرخه سواری خیلی لذت بخش است من که خیلی دوچرخه سواری خیلی دوست دارم

علی

دوچرخه سواری خیلی لذت بخش است من که خیلی دوچرخه سواری را خیلی دوست دارم

فاطمه

با سلام. از کودکی علاقه زیادی به دوچرخه سواری داشتم ولی خوشبختانه با تلاش زیاد در سن ۳۸ سالگی این کار را یاد گرفتم. وقتی آدم به چیزی علاقه داشته باشه واقعا با تمام سختی‌هایش مبارزه میکنه چندین با زمین خوردم و پاهام خیلی کبود میشد دوتا از انگشتای پام در رفت اما بازم ادامه دادم و موفق شدم

فریدون

فکر کنم من کلکسیونی از دوچرخه دارم بستگی به مسیرم و زمان از هر مدلش استفاده میکنم.به جرات می توان گفت تمام امورات زندگیمو با دوچرخه انجام میدم رفتن سر کار،خرید بازار،تفریح به باغات،کوهستان،اتوبان،آزاد راه،خلاصه هرجا که فکرشو بکنید من رکاب میزنم حتی در مسیر رودخانه های کم عمق

ناشناس

مطالب آموزشی خیلی عالی بود خوش به حال فریدون خان که کلکسیون دارن من هنوز در خریدن یکیش موندم

الهه

امروز برای اولین بار بعد در ۳۳ سالگی دوچرخه سوار شدم بلد نبودم ولی با پاهام یه کوچولو رفتم دوست دارم یاد بگیرم ولی با دوتا بچه کوچیک نمیشه ?

ناشناس

عالی بود ماناباشید ?‍♂️?‍♀️

عفت غیائی دوچرخه دارم

عالی بود ماناباشید ?‍♂️?‍♀️

ناشناس

سلام من ۶۳ سالمه حدود ۳ماهه دارم تمرین می کنم ولی یاد نگرفتم ازآنجایی که دوچرخه سواری را دوست دارم اینقدر تمرین می کنم تا یاد بگیرم

زینب

ممنون راهکارهایی که ارائه دادید عالی بود

ناشناس

از راهنمایی دوستم زینب از رهنمود های این سایت خوب خوشم اومد منهم ب جمع دوچرخه سواران خواهم پیوست
سپاسگزارم

YG.Game

دوچرخه سواری اونقدر هام سخت نیست من سیزده سالمه در عرض نیم ساعت یاد گرفتم واقعا کاری نداره خودمم نمیدونم چطور یاد گرفتم فقط میدونم داشتم میوفتادم زمین یه لحظه خودمو کشیدم بالا و دیگه افتادم رو دور و تونستم سواری کنم

ناشناس

من دوچرخه سواری رو خیلی دوست دارم
ممنون از مطالب خوبتون

ناشناس

من هم خیلی خیلی علاقه دارم که یاد بگیرم و سوار شم ولی هنوز موفق نشدم

ناشناس

من ۵۶ سالمه یاد گرفتن دوچرخه سواری از اهداف امسالمه ، امیدوارم بتونم یاد بگیرم و سوار بشم و از مزایاش بهره مند بشم

    admin

    سلام بله حتما میتونید یادگیری دوچرخه سواری خیلی سخت نیست . فقط در انتخاب سایز دقت کنید متناسب با قد و وزنتون دوچرخه رو انتخاب کنید

ناشناس

من ۵۶ سالمه یاد گرفتن دوچرخه سواری از اهداف امسالمه ، امیدوارم بتونم یاد بگیرم و سوار بشم و از مزایاش بهره مند بشم

ناشناس

سلام من اعظم هستم ۴۷سال سن دارم خیلی دوچرخه سواری و دوی دارم و از امروز تصمیم گرفتم دوچرخه سواری و یاد بگیرم به خاطر سلامتی خودم امیدوارم بتونم ممنون از آموزش خوب شما

    admin

    موفق باشید دوست عزیز حتما میتونید

فاطمه

سلام من ۵۵سالمه خیلی دوست دارم دوچرخه سواری روامیدوارم امسال بتونم یاد بگیرم ویکی از بزرگترین اهدافم است از آموزش تون سپاسگزارم

    admin

    موفق باشید

فیروزه

سلام من خیلی دوست دارم یاد بگیرم ولی میترسم

اعظم

سلام من ۵۹سالمه دوست دارم با مربی دوچرخه سواری را یاد بگیرم لطفا راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم

    admin

    سلام وقت بخیر متاسفانه ما مربی برای آموزش نداریم . اما اگر سوالی در مورد نحوه دوچرخه سواری دارید می تونید تماس بگیرید و کارشناسان ما راهنمایی می کنند

فریبا

سلام من هم ۵۷ سالمه عاشق دوچرخه سواریم تازه شروع کردم امیدوارم یاد بگیرم

کامران

منکه خودم به مامان بابام یاد دادم

ناشناس

من اصلا دوچرخه سواری بلد نبودم چند بار سوارشدم از دوستان اموزش دیدم یاد نگرفتم تا اقای دلشاد رو پیدا کردم که مربی دوچرخه سواری در تهران بسیار ادم حسابی و کاردرست هستن .من هیچ نسبتی با این اقام ندارم که براش تبلیغ کنم اما اگر خواستید بفرمایید هم رزومه داره هم شاگردایی که یاد گرفتن جناب محمود دلشاد .معجزه میکنه در یادگیری طی دوجلسه .

sara61keshavarzi@gmail.com

من اصلا دوچرخه سواری بلد نبودم چند بار سوارشدم از دوستان اموزش دیدم یاد نگرفتم تا اقای دلشاد رو پیدا کردم که مربی دوچرخه سواری در تهران بسیار ادم حسابی و کاردرست هستن .من هیچ نسبتی با این اقام ندارم که براش تبلیغ کنم اما اگر خواستید بفرمایید هم رزومه داره هم شاگردایی که یاد گرفتن جناب محمود دلشاد .معجزه میکنه در یادگیری طی دوجلسه .

سارا

من اصلا دوچرخه سواری بلد نبودم چند بار سوارشدم از دوستان اموزش دیدم یاد نگرفتم تا اقای دلشاد رو پیدا کردم که مربی دوچرخه سواری در تهران بسیار ادم حسابی و کاردرست هستن .من هیچ نسبتی با این اقام ندارم که براش تبلیغ کنم اما اگر خواستید بفرمایید هم رزومه داره هم شاگردایی که یاد گرفتن جناب محمود دلشاد .معجزه میکنه در یادگیری طی دوجلسه .

مریم

من دوست دارم یاد بگیرم تویه جلسه کسی هست یادم بده

??

من نمیتونم تعادل خودم رو حفظ کنم البته من با دوچرخه دوستم امتحان کردم وقت زیادی هم نداشتم
اینم بگم که من کلا دوچرخه ندارم و همین کار رو برام سخت میکنه
ایشالا که هرچی زودتر یه دوچرخه خوب گیرم بیاد

    admin

    سلام ممکنه دوچرخه ای ک با آن دوچرخه سواری رو شروع کردید متناسب با قد شما نبوده . حتما در هنگام انتخاب دوچرخه متناسب با قدتون باشه . و اینکه برای شروع دوچرخه سواری می تونید از دوچرخه ۲۶ با فریم های کوتاه تر مثل ۱۴ و ۱۵ استفاده کنید

Bita

دوچرخه سواری خیلی لذت بخشه
ایشالله که همه تو دوچرخه سواری موفق باشند❤

سیما

من ۶۷ سالمه دارم یاد میگیرم شعار من اینه اگه بقیه یاد گرفتن پس منهم یاد میگیرم

سیما

من ۶۷ سالمه دارم یادمیگیرم شعار من اینه اگه بقیه یاد گرفتن پس منهم یاد میگیرم

Mr.hero

من فعلا امتحان نکردم یکی بگه میتونم یاد بگیرم با این روش؟

ناشناس

ی

همونی که گفت:

پس تعادل چی

علی

من یاد ندارم

فاطمه

منم دارم یاد میگیرم.
فقط بگید قد چرخ چقر باشه که باقد ۱۵۰ سانت هم خونی داشته باشه

    admin

    سلام می تونید دوچرخه ۲۶ با فریم ۱۴ و یا ۱۵ استفاده کنید

مهتاب فرامرزی

سلام .خانمم.۶۱ سالمه ..بقدری علاقه داشتم که جلسه سوم یاد گرفتم ..کلاس رفتم ولی خوشبختانه عین همین دستورات اینجا آموزش دادن واقعا ممنونم عالی..خواستن توانستن است

    admin

    بسیار عالی . موفق باشید دوست عزیز

فرشته دهاقین

هقای محمو دلشاد رو شماره نتلفن میفرستید برای آموزش

اشرف

من ۵۴ سالمه دارم اموزش میبینم

    admin

    موفق باشید

زهرا

دوچرخه سواری خیلی عالیه منم در سن ۴۰ سالگی یاد گرفتم کلی خوردم زمین ولی الان به خیلیها آموزش میدم

ناشناس

سلام دوست عزیز ممنون از مطالب مفیدتان

گفت

برای مبتدی

معین

سلام من۱۲ سالمه دوچرخه ۲۶ دارم من قدم۱۴۰ ولی ۲۶ قدت باید ۱۵۸ باشه ولی من با این یاد گرفتم خیلی حال میده دوچرخه سواری

الهام

منم به زودی یاد می گیرم و جاده ها را با کوله ای بر دوش و رکاب زدن پشت سر خواهم گذاشت،یک دوچرخه میتواند معنایی زیبا به لحظات زندگی یک فرد ببخشد

علیا

من یک دختر ۳۱ ساله افغان هستم که به تازگی کانادا امدم در افغانستان محدودیت های زیادی برای خانمها وجود داشت ولی کانادا جامعه آزاد می باشد و من هم می خواهم حتما دو چرخه سواری یاد بگیرم امروز به کمک راهنمایی های شما و کمک همسرم تمرین کردم و پیشرفت خوبی داشتم. تشکر خوب تان

    admin

    موفق باشید دوست عزیز

راضیه

اردیبهشت تولد ۴۲ سالگی من هست
من قصد دارم پیش از تولدم دوچرخه سواری رو یاد بگیرم

نگین

من ۴۰ سال دارم. عاااااااااااااااااااشق دوچرخه سواری هستم. اما تا کنون اقدام نکردم. حتما یادگیری رو شروع می کنم. امیدوارم به نتیجه مثبت برسم و بتونم رکاب بزنم

پریسا

از بچگی عاشق دوچرخه سواری بودم اما هیچوقت نداشتم… همیشه برام شده بود یه حسرت… الآن که ۲۹ سالم شده میخوام که هرچه زودتر یادبگیرم
امروز دو روز که شروع کردم امیدوارم روزی برسه بیام اینجا کامنت بزارم و از تجربه یادگیریمو و لذت دوچرخه سواری بنویسم😍

    admin

    حتما شروع کنید . خیلی سریع یاد می گیرید 👍🌹🌹

ملکا

من ۴۵ سالمه و دیروز برای اولین بار سوار دوچرخه شدم تجربه قشنگی بود. این مطالب بهم کمک کرد. فقط پیشنهاد میکنم برای اولین بار یکی همراهتون باشه که هم کمکتون کنه هم قوت قلب باشه.
موفق باشید

Maryam

سلام من ۴۷ ساله هستم بچه بودم از دوچرخه افتادم و زخمی شدم خیلی دیگه ترسیدم تازه شروع کردم مربیمون یک خانم هست اول یا اسکوتر آموزش دیدیم ولی الان سه روزه دوچرخه رو تمرین میکنیم واقعا من هنوز نتونستم دوچرخه رو کنترل کنم
اینم بگم‌ من آلمان هستم واقعا اینجا دوچرخه از ماشین بیشتر کارایی داره و من باید حتما یاد بگیرم واقعا این برای من یک چالش شده
با اینکه تئوری میدونم باید چیکار کنم ولی سوار دوچرخه میشم ن نمیدونم چرا تو پدال زدن مشکل دارم

نظر خود را بنویسید