مقایسه دوچرخه ویوا با دوچرخه المپیا
مقایسه دوچرخه ویوا با دوچرخه المپیا

مقایسه دوچرخه ویوا با دوچرخه المپیا

اگر به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند بوده و در این زمینه فعالیت داشته باشید، حتما به خوبی می‌دانید که دوچرخه‌ها در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند. انواع و اقسامی که هرکدام برند متفاوتی نیز دارند و می‌توانند زیبایی و کیفیت متفاوتی را عرضه کنند. در این مقاله به سراغ بررسی دو برند معروف دوچرخه رفته‌ایم تا با بیان کردن ویژگی‌های موجود در هر یک بتوانید در صورت نیاز به انتخاب، انتخاب مناسب و خوبی را از بین این دو برند داشته باشید.

ابتدا از تاریخچه هریک از این دو برند آغاز کردیم و در ادامه به سراغ ویژگی‌های دوچرخه‌های هر برند رفتیم. در نهایت انواع دوچرخه موجود در هر برند را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و با یک نتیجه‌گیری به شما کمک کردیم تا بتوانید بر اساس نیازی که به دوچرخه دارید، خرید مناسب و خوبی را برای خود رقم بزنید.

 

تاریخچه‌های دو برند ویوا و المپیا در مقایسه با یکدیگر

در ابتدا برای اینکه بتوانید شناخت خوبی را از این دو برند داشته باشید، لازم است از چیستی و چگونگی حضور هریک از این دو برند در دنیای دوچرخه‌سازی اطلاعاتی را داشته باشید. برند ویوا، برندی تایوانی است که دوچرخه‌های خود را در ابتدای کار خود سطح آماتوری داشت. این برند که در سال ۱۹۹۲ شروع به فعالیت کرد، در طی مدت زمان کوتاهی توانست تا دوچرخه‌های باکیفیتی را وارد بازار کند. دوچرخه‌هایی بسیار حرفه‌ای‌تر از موارد قبلی که در بازار با استقبال بسیاری روبه‌رو شدند.

تاریخچه دوچرخه ویوا و المپیا

در کنار ویوا، برند المپیا نیز یک برند چینی است که از دیر باز سابقه درخشانی در تولید دوچرخه های اقتصادی دارد. برند المپیا بک برند کاملا چینی هست و با دوچرخه های المپیا ساخت ایتالیا متفاوت است.

 

ویژگی‌های معروف دوچرخه ویوا

هریک از دو برند ذکر شده، ویژگی‌های مشخصی را برای محصولات خود دارند. دوچرخه ویوا برندی کاملا شناخته شده در سراسر دنیا است که در ایران نیز در دسته برندهای دوچرخه محبوب جای گرفته است. این برند که کیفیت بسیار بالایی را دارد، در محصولات دوچرخه کوهستان و جاده‌ای خود بسیار معروف است. محصولات متنوع و مختلف برند ویوا از انواع دوچرخه شهری گرفته تا دوچرخه‌های کوهستانی و جاده‌ای دوچرخه برقی و دوچرخه کودک، موضوعی است که سبب شده تا مشتریان با هر نوع سلیقه‌ای بتوانند از محصولات آن استفاده کنند. استفاده از قطعات با کیفیت و اصل شیمانو در رده های متوسط تا حرفه ای  و استفاده از ترمز های دیسکی مکانیکی و دیسکی هیدرولیک و ویبریک از برندهای معتبر از دیگری ویژگی های ویواست.

بهترین دوچرخه ویوا

تعداد دنده در دوچرخه های ویوا معمولا ۲۱، ۲۴ و ۲۷ دنده است که با توجه به نیازتان می توانید انتخاب کنید. در کنار این تنوع، داشتن کیفیت بالا و حرفه ای به همراه قیمت  معقول و مقرون‌به‌صرفه نکته مهم دیگری است که در بین برندهای مطرح دوچرخه‌سازی کمتر مشاهده می‌شود. از همین رو با استفاده از دوچرخه‌های این برند می‌توانید در کنار داشتن یک سفر دلچسب و باکیفیت، در هزینه پرداختی خود نیز صرفه‌جویی کنید.

 

ویژگی‌های معروف دوچرخه المپیا

دوچرخه المپیا برندی کاملا شناخته شده در ایران است که  این برند که کیفیت قابل قبولی را دارد، در محصولات دوچرخه کوهستان و کودک معروف است. هرچند در بین محصولات این برند می‌توان دوچرخه شهری را نیز مشاهده کرد. داشتن کیفیت  بالا برای سواری در سطح شهر دلیلی است که افراد بسیاری به خرید دوچرخه المپیا روی می‌آورند. قیمت دوچرخه المپیا در مقایسه با قیمت دوچرخه ویوا کم تر است. اگر به دنبال دوچرخه ارزان قیمت با کیفیت خوب هستید بی شک دوچرخه OLYMPIA بهترین انتخاب است.

دوچرخه المپیا کوهستان و شهری

دوچرخه المپیا معمولا با دو جنس بدنه آهن و آلومینیوم تولید می شود. و دوچرخه بدنه آهن نسبت به بدنه آلومینیوم ارزان تر است. همچنین در قطعات سیستم دنده و ترمز از برند شیمانو رده متوسط یا از برند های با کیفیت اما ناشناخته استفاده می شود. به این دلیل که قیمت دوچرخه کم تر شود. معمولا نوع ترمز در دوچرخه های المپیا ویبریک و دیسکی مکانیکی است. در این برند دوچرخه با ترمز دیسکی هیدرولیک کم تر دیده می شود. پس اگر دوچرخه سوار حرفه ای هستید بهتر است از دوچرخه های ویوا با ترمز دیسکی هیدرولیک انتخاب کنید. تعداد دنده در دوچرخه کوهستان المپیا معمولا ۲۱ دنده است. 

 

المپیا انتخابی مناسب برای یک دوچرخه مناسب درون‌شهری

همان‌طور که گفته شد، دوچرخه المپیا انتخابی است که برای برخی مسیرها گزینه مناسب‌تری است. اگر مبتدی هستید و می‌خواهید دوچرخه‌سواری را از درون شهر آغاز کنید، خرید یک دوچرخه المپیا با قیمت مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر را به شکل بهتری پیش بروید. این دوچرخه توانایی این را دارد که برای مدت‌زمان طولانی و تا حرفه‌ای شدن همراه شما باشد.

دوچرخه شهری المپیا

حتی بعد از آن نیز، کیفیت و دوام دوچرخه شما را همراهی کرده و می‌توانید به عنوان یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای از آن بهره ببرید. البته لازم است بدانید که انواع محبوب‌ترین دوچرخه‌های برند المپیا بسیار هستند. در بین تمامی انواع این دوچرخه‌ها، دوچرخه المپیا ۲۶ به عنوان شناخته شده‌ترین دوچرخه المپیا شناخته می‌شود و در بازار ایران به فروش می‌رسد.

 

محبوب ترین دوچرخه های المپیا

دوچرخه المپیا مدل اورفلای OVERFLY سایز ۲۶ بدنه این دوچرخه آلومینیوم و سیستم دنده ۲۱ سرعته و شیمانو تورنی است. یکی دیگر از دوچرخه های پرفروش المپیا، دوچرخه بچه گانه المپیا کد ۱۲۱۷۲ سایز ۱۲ است که برای کودکان ۲ تا ۵ سال مناسب است. دوچرخه کوهستان المپیا مدل پژو ۳۰۷ سایز ۲۶ نیز با بدنه آلومینیومی و سیستم دنده شیمانو نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دوچرخه دخترانه المپیا مدل ۲۰۲۱۴ سایز ۲۰ و دوچرخه المپیا مدل GLORY سایز ۲۷٫۵ می توان نام برد.

 

ویوا؛ برند سازنده دوچرخه‌های متفاوت از شهری تا کوهستان و جاده

اگر به دنبال خرید دوچرخه VIVA هستید و می‌خواهید که محصولات این برند را استفاده کنید، لازم است تا درباره محصولات مختلف این برند بدانید. با اینکه تمامی دوچرخه‌های این برند بسیار محبوب هستند و کیفیت خوبی را دارند، اما بیشتر مخاطبان برای استفاده از دوچرخه‌های کوهستان و جاده‌ای به سراغ برند ویوا می‌آیند. دوچرخه‌های کوهستان و جاده‌ای این برند، بسیار حرفه‌ای و تخصصی بوده و به خوبی می‌تواند به شما در داشتن یک سفر هیجان‌انگیز و باکیفیت کمک کند. 

دوچرخه شهری و کوهستان ویوا

 

محبوب ترین دوچرخه های ویوا

از پرفروش ترین و محبوب ترین دوچرخه های ویوا می توان به این موارد اشاره کرد. دوچرخه کوهستان ویوا مدل Oxygen 100 سایز ۲۶ و دوچرخه کوهستان ویوا مدل المنت Element سایز ۲۷٫۵ و دوچرخه بچه گانه ویوا مدل باربی سایز ۱۶ و دوچرخه کوهستان ویوا مدل فلای سایز ۲۷٫۵ که در رده دوچرخه های حرفه ای قرار می گیرد. و دوچرخه برقی ویوا مدل ۷۰۰C سایز ۲۸ که یکی از پرفروش ترین دوچرخه های برقی در ایران است. همچنین می توانید قیمت دوچرخه از برندهای مختلف را در صفحه لیست قیمت بررسی کنید.

محبوب ترین دوچرخه های ویوا

 

انتخاب بین ویوا و المپیا بر اساس نیاز و شرایط هر فرد

حال اگر به دنبال انتخاب بین خرید دوچرخه ویوا و خرید دوچرخه المپیا هستید، خواندن این مقاله به شما کمک بسیاری خواهد کرد. در این مقاله سعی کردیم با کنار هم قرار دادن دوچرخه ویوا و المپیا و بررسی هریک، این دو برند را به خوبی معرفی کرده و به دنبال یک نتیجه مناسب برای خرید نهایی آن باشیم. با اینکه هر دو محصول کیفیت بالایی را دارند، اما معمولا قیمت دوچرخه ویوا بیشتر از دوچرخه المپیا در انواع مشابه است. از همین رو با در نظر گرفتن هزینه مورد نظر خود و نوع و مدل دوچرخه لازم است تا انتخاب خود را انجام دهید. امید است انتخاب خوبی داشته باشید که بتواند برای شما یک خرید خوب و مناسب باشد.

نظرات (19)

مهدی

دوچرخه ویوا صد البته از دوچرخه المپیا بهتره . قطعات تو همه مدل ها شیمانو هست . ترمز ویبریک ساده ویوا بگیرید از ترمز دیسکی المپیا حتی بهتره . اگر هزینتون کمه المپیا ولی الان من چک کردم اونقد از نظر قیمت تفاوتی ندارن . بنظرم هزینه کنید دوچرخه های ویوا خیلی ارزشش بیشتر از المپیاس

SINA

دمت گرم داداش مردم رو مطلع میکنی منم نظرم همینه سه چهار روز پیش در این مورد تحقیق کردم

امیرعلی

آقا ببین من دوچرخه المپیا دارم و دوچرخه ویوا هم دارم من از المپیا بیشتر راضی بودم نو خریدمشون ویوا زود خراب شد شانژمانش شکست اما دوچرخه المیپاتا الان برام سالم مونده و هیچیش نیست پیش تعمیرات دوچرخه ۲یا۳جا بردمش گفت من المپیا رو ازت میخرم ۱۰میلیون حالا دوچرخه ویوا رو هم درست کردم بردم پیش تعمیرات دوچرخه گفت ۵میلیون اینومیخرم حالا کدوم بهتر بود المپیا حرف نداره

ناشناس

اگه دنده های امپیات اصل باشن امکان نداره بشکنه

ام

من دوچرخه المپیادارم و ازش راضی ام

میلاد

سلام بنده دنبال خرید دوچرخه دست دوم هستم با قیمت مناسب ویوا رو پیشنهاد میکنید یا المپیا چون میخام سبک و مقاوم باشند قطعاتش

    admin

    سلام برند ویوا نسبت ب برند المپیا با کیفیت تر هست. اما در نظر بگیرید دوچرخه دسته دوم بدنه سالم باشه و قطعات سالم و اصلی باشن

ناشناس

من هم ویوا دارم هم المپیا ویوا خیلی بهتره از المپیا

دوچرخه اورینت از دوتاش بهتره

دوچرخه اورینت از همش بهتره

اسممو نمیگم?

من الان المپیا ایتالیایی دارم و تو این مدت طولانی که ازش استفاده میکنم یک بار هم خراب نشده عالی?

.......

به نظر من المپیا مقاوم تر از دوچرخه ویوا است اما دوچرخه ویوا حرفه ای تر است

Erfan

از نظر من ویوا بهتر است من خودم ویوا ی کوهستانی دارم و ازش خیلی راضی هستم و راهت تر.

Erfan

از نظر من ویوا بهتر است درست زود خراب میشه برای خودم ۲ بار دندش خراب شد وبرای سومین بار بردمش تعمیر گاه بعد آقا تنظیم دنده کر بعد خراب نشد.

محمد

من دوچرخه المپیا دارم وازش خیلی راضیم
وبه اونایی که المپیا را شاختن خیلی ممنونم..

جاوید

عشق فقط المپیا

علیرضا

سلام من دوچرخه دارم اما تورنادو هست گفتم به نظر شما دوچرخه خوبی هس یا نه

نظر خود را بنویسید