انتخاب دوچرخه مناسب برای کودکان از دوسالگی به بعد!
خرید دوچرخه بچه گانه از دو سال

انتخاب دوچرخه مناسب برای کودکان از دوسالگی به بعد!

کودکان معمولا علاقه بسیاری به انجام ورزش دارند و آن‌ها با استفاده از راهکارهای مختلف و اسباب‌بازی‌های متفاوت به دنبال تخلیه انرژی خود هستند. استفاده از انواع مختلف چرخ یکی از این راهکارها بوده که می‌تواند سبب ایجاد شادی و نشاط در کودکان شود. البته باید به یاد داشته باشید که برای خرید دوچرخه و استفاده از دوچرخه بچه‌گانه لازم است تا به سایز کودک توجه کرده و سن و قد او را نیز در نظر بگیرید. در صورتی که اکنون به دنبال خرید محصول مناسب برای کودک خود هستید، همراهی با ما در ادامه این مقاله می‌تواند برای شما کارساز بوده و انتخابی خوب و مناسب را برای‌تان رقم بزند. در ادامه از نکاتی در ارتباط با تعیین اندازه دوچرخه مناسب با سایز هر کودک سخن خواهیم گفت و راهکارهایی را برای اندازه‌گیری و قوانین تعیین سایز بیان خواهیم کرد.

 

خرید سه چرخه به عنوان اولین چرخ مناسب برای کودک

زمانی که پس از دوسالگی کودک که توانایی راه رفتن را به خوبی کسب کرده است، تصمیم می‌گیرید که برای کودک خود یک چرخ خریداری کنید، انتخاب بهترین چرخ می‌تواند سه‌چرخه باشد. سه‌چرخه برای شروع و تجربه انتخابی مناسب است که می‌تواند به کودک کمک کند تا در اول مسیر بتواند اعتماد به نفس پیدا کرده و تعادل خود را حفظ کند. به این ترتیب او به آرامی یاد خواهد گرفت که چگونه پدال‌ها را فشار داده و حرکت کند.

خرید سه چرخه

این موضوع علاوه بر ایجاد فضایی شاد و بانشاط برای کودک، سبب می‌شود تا او چگونگی استفاده از چرخ را نیز فرا بگیرد. پس از آن که کودک استفاده از سه‌چرخه را به خوبی آموزش دید، انتخاب یک دوچرخه بچه‌گانه با پدال‌های کمکی می‌تواند انتخاب بعدی خوبی برای او باشد. در نهایت نیز با جدا کردن پدال‌های چرخ می‌توانید کودک را برای دوچرخه سواری بدون کمکی آماده کنید!

 

سایزهای مختلف دوچرخه برای سنین متفاوت

البته به صورت کلی باید بدانید که برای کودکان دوساله دوچرخه‌های سایز ۱۲ در بازار مناسب هستند. دوچرخه‌هایی که تا حدود ۴ سالگی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. دوچرخه ۱۲ برای قد حدود ۸۹ تا ۱۰۲ سانتی‌متر مناسب بوده و برای استفاده از آن‌ها لازم است تا قد داخلی پا چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۳ سانتی‌متر باشد.

جدول راهنما خرید دوچرخه بچه گانه

دوچرخه‌های سایز ۱۴ که برای کودکان ۳ تا ۵ سال مناسب هستند، نیاز به قد ۹۳ تا حدود ۱۱۱ سانتی‌متر دارند. استفاده از این دوچرخه‌ها برای کودکانی که قد داخلی پای آن‌ها چیزی در حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است، مناسب می‌باشد.

سایز ۱۶ دوچرخه بچه‌گانه، برای کودکان ۵ تا ۸ سالی مناسب است که قد آن‌ها بین ۹۶ تا ۱۲۰ سانتی‌متر بوده و قد داخلی پایشان نیز در حدود ۴۵ تا ۵۵ سانتی‌متر باشد.

کودکان بین ۶ تا ۱۰ سال که قدی بین ۱۱۳ تا ۱۴۴ سانتی‌متر دارند، بهتر است تا از دوچرخه ۲۰ استفاده کنند. البته به یاد داشته باشید که لازم است تا قد داخلی پای آن‌ها نیز در حدود ۵۳ تا ۶۳ سانتی‌متر باشد.

 

 

تست‌های مختلف برای تعیین سایز مناسب چرخ برای کودکان

زمانی که می‌خواهید  دوچرخه کودک  را برای فرزند خود خریداری کنید، لازم است تا از تناسب دوچرخه و قد کودک اطمینان یابید. برای این موضوع در حین خرید دوچرخه سه تست وجود دارند که به کودک کمک می‌کند تا انتخاب بهتری برای خرید دوچرخه داشته و تجربه مناسبی را برای خود از دوچرخه سواری کردن رقم بزند. از همین رو در ادامه به سه تست مهم پیش از خرید دوچرخه بچه‌گانه اشاره خواهیم کرد.

 

استفاده از تست تناسب کودک با چرخ

تست تناسب یا کلرنس تفاوت بین قد پای دوچرخه سوار با تنه دوچرخه را می‎‌گویند. زمانی که کودک بر روی دوچرخه می‌ایستد، لازم است تا پاهای او چیزی در حدود ۳ سانتی‌متر با تنه دوچرخه فاصله داشته باشد. در این صورت می‌تواند استفاده خوبی را از دورچخه برای خود رقم بزند.

 

به کارگیری تست زین برای خرید

یکی دیگر از تست‌هایی که باید پیش از خرید دوچرخه مناسب برای کودک گرفته شود، تست زین دوچرخه است. برای انجام این تست لازم است تا کودک بر روی زین نشسته و پاهای خود را بر پدال‌ها قرار دهد. در صورتی که در این شرایط کودک بتواند راحت و آزاد باشد، نشان از مناسب بودن اندازه دوچرخه برای کودک دارد. البته در کناتر راحتی کودک به توانایی کنترل دوچرخه توسط او نیز باید توجه داشته باشید.

تست زین دوچرخه برای خرید دوچرخه بچه‌گانه

سوارشدن کودک بر روی چرخ

در آخرین مرحله برای دوچرخه بچه‌گانه لازم است تا کودک دوچرخه را امتحان کند. در صورتی که در حین قرار گرفتن کودک بر روی دوچرخه، به راحتی پاهای او به زمین برسد و برخوردی را با تنه دوچرخه نداشته باشد، انتخاب مناسبی را برای کودک خود انجام داده‌اید.

سوارشدن بر روی دوچرخه بچه گانه

 

رنج مختلف قیمت دوچرخه بچهگانه ارزان

به طور کلی قیمت دوچرخه در رنج بسیار متفاوتی قرار دارد. ممکن است بتوانید با قیمتی زیر سه میلیون تومان برای کودک خود دوچرخه خریداری کنید. در حالی که اجناسی با قیمت‌های ده میلیونی را مشاهده کرده‌اید. این موضوع امری کاملا طبیعی است که قیمت‌های متفاوتی را در دوچرخه بچه‌گانه خواهید دید. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که از آنجایی که کودکان در سال‌های ابتدایی زندگی خود رشد سریعی را دارند و به احتمال زیاد یک سایز از دوچرخه بیش از یک یا دوسال کودکان را جوابگو نخواهد بود. در ابتدا انتخاب دوچرخه‌هایی ارزان قیمت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. دوچرخه‌هایی که برندهای ایرانی دارند یا در برندهای خارجی متفرقه ساخته شده‌اند و امکانات اولیه محدودی دارند، انتخاب‌هایی هستند که در ادامه می‌توان آن‌ها را بهبود بخشید و رشد داد.

 

جمع بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال خرید دوچرخه بچه‌گانه هستید و این مقاله را تا به اینجا همراهی‌مان کرده باشید. اکنون اطلاعات خوب و مناسبی را درباره این محصول دارید. محصولی که در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شود و انتخاب سایز درست و متناسب آن برای کودک می‌تواند به افزایش کیفیت بازی او کمک کند.

در این مقاله از چگونگی اندازه‌گیری سایز دوچرخه گرفته تا نکاتی در ارتباط با خرید دوچرخه برای کودکان سخن گفتیم. نکاتی که امید است با خواندن آن‌ها بتوانید نتیجه خوبی گرفته و انتخاب مناسبی را برای کودک خود رقم بزنید.

نظر خود را بنویسید