راهنمای خرید و معرفی دوچرخه اورلرد
راهنمای خرید و معرفی دوچرخه اورلرد

راهنمای خرید و معرفی دوچرخه اورلرد

در دنیای دوچرخه‌ها، انواع و اقسام بسیاری وجود دارند که هرکدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. دنیایی بسیار متنوع که برای تمامی سلیقه‌ها بتوانند راهگشا باشند. در این بین فعالیت‌ برندهای بزرگی دیده می‌شود که دوچرخه‌هایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و متفاوت را راهی بازار می‌کنند. یکی از این برندها که دوچرخه‌های زیبا و چشم‌نواز آن را در بازار دوچرخه ایران نیز می‌توانید مشاهده کنید، انواع دوچرخه‌های برند اورلرد هستند. این دوچرخه‌ها و مشخصات آن‌ها موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. اگر به دنبال آشنایی با این برند هستید و می‌خواهید درباره خرید دوچرخه اورلرد نکاتی را بدانید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

 

اورلرد یکی از بزرگترین کارخانه‌های دوچرخه‌سازی در دنیا!

در اولین قدم برای آشنایی بیشتر با مشخصات دوچرخه اورلرد به سراغ تاریخچه این برند رفتیم. دوچرخه overlord برندی تایوانی است که به عنوان یکی از کارخانه‌های بزرگ دوچرخه‌سازی در جهان شناخته می‌شود. این برند با داشتن کنترل کیفی بسیار دقیق خود، توانسته است تا دوچرخه‌هایی ایمن و بسیار مطمئن را راهی بازار کند.

دوچرخه‌هایی که با استفاده از مهندسان صنعتی و آزمایشگاه‌های پیشرفته تولید می‌شوند و در طی مراحل ارزیابی دقیق به بهره‌بردای می‌رسند. با استفاده از دوچرخه‌های متفاوت و منحصربه‌فرد این برند، سلامت و ایمنی شما در حین دوچرخه‌سوری تامین خواهد بود و می‌توانید با خیالی آسوده به حرکت خود بپردازید.
البته گفتنی است که خرید دوچرخه اورلرد بیشتر برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای که نیاز به دوچرخه کوهستان دارند، کاربرد دارد. در واقع محصولات این برند بیشتر به صورت حرفه‌ای و تحت عنوان دوچرخه‌های کوهستان و جاده تولید شده و در نهایت به فروش می‌رسد.

 

 

بدنه متفاوت؛ یکی از اصلی‌ترین مشخصات دوچرخه اورلرد

از اصلی‌ترین مشخصات دوچرخه اورلرد می‌توان به داشتن یک بدنه متفاوت و منحصربه‌فرد اشاره کرد. ویژگی‌ که در تمامی محصولات این برند به وضوح قابل مشاهده است. بهره‌گیری از بهترین متخصصان و مهندسان طراحی دوچرخه در شرکت اورلرد سبب شده است تا طراحی این دوچرخه در بهترین شکل ممکن خود باشد. زاویه و خمش مناسب در طراحی و تولید هر یک از این محصولات در تقابل با آلیاژهای به کار رفته در این محصولات سبب شده است تا محصولاتی کاملا درجه یک در بازار از این برند موجود باشد.

 

مشخصات دوچرخه اورلرد

شکل دهی به لوله‌های آلومینیومی در حین خرید دوچرخه اورلرد موضوعی کاملا مشهود است. این فرایند از سه زیر مرحله تشکیل شده است. در ابتدا لوله‌های آلومینیومی این برند در سه ضخامت تولید می‌شود تا در عین مقاوم بودن دوچرخه، وزنی سبک برای آن به وجود آید.  مرحله بعدی، شکل دهی به لوله‌ها از تزریق فشار سیال در لوله‌ها و پرسکاری در این دوجرخه‌ها صورت می‌گیرد. در نهایت نیز اتصال لوله‌های بدنه دوچرخه با استفاده از جوشکاری متفاوت و از طریق روش smooth welding انجام شده که حداکثر مقاومت را برای این دوچرخه‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

۵ ویژگی‌های اصلی برای خرید دوچرخه اورلرد

تمامی مراحل گفته شده، در نهایت منجر به داشتن ویژگی‌هایی خاص در این دوچرخه‌ها می‌شود. ویژگی‌ها و مشخصاتی که به دوچرخه‌سوار کمک می‌کند تا از سفر خود لذت بیشتری برده و درنهایت بتواند سلامت جسمی بیشتری را در انتهای سفر برای خود رقم بزند. به صورت اختصاری در ادامه به برخی از اصلی‌ترین این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.استفاده از راهکارهای بسیار حرفه‌ای برای اتصال لوله‌های دوچرخه به یکدیگر
 استفاده از روش‌های پیشرفته برای فرم دهی به لوله‌های دوچرخه پیش از اتصال
 استفاده از متریال بسیار باکیفیت مانند آلومنیوم تکامل یافته با آلیاژهای ترکیبی دیگر
رنگ آمیزی الکتروستاتیک و بسیار حرفه‌ای برای داشتن یک ظاهر زیبا و منحصربه‌فرد
بزرگ بودن قطر پیشانی دوچرخه به منظور امکان کنترل سیستم فرمان در پیچ‌های تند و فشار ناگهانی

 

عوامل متفاوت کننده مدل و قیمت دوچرخه اورلرد

زمانی که به دنبال خرید دوچرخه اورلرد باشید، متئجه خواهید شد که دوچرخه‌های این بردن براساس ویژگی‌ها و مشخصاتی دسته بندی شده‌ و با یکدیگر متفاوت هستند. از همین رو برای اینکه بتوانید خرید بهتری را برای خود رقم بزنید، پیش از اقدام به خرید لازم است تا با تفاوت مدل‌های دوچرخه‎ های این برند آشنا شوید. به عنوان چهار عامل اصلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه درباره هریک از این عوامل نکاتی را نیز بیان می‌کنیم:

خرید دوچرخه اورلورد

 

 تعداد دنده به کار رفته

دوچرخه‌های اورلرد به در تعداد دنده‌های متفاوت هستند. در واقع در حین خرید دوچرخه اورلرد با سه عدد برای تعداد دنده مواجه می‌شوید. دوچرخه‌های ۲۱ ساعته، دوچرخه‌های ۲۴ ساعته و دوچرخه‌های ۲۷ ساعته، انواع این دسته بندی هستند. این عدد به صورت مستقیم بر روی قیمت دوچرخه اورلرد تاثیر دارد. گاهی مدل های دوچرخه هم نام هستند برای تشخیص تعداد دنده کد کالا حتما توجه کنید.

به عنوان مثال دوچرخه اورلرد مدل PANAMERA 1.0D سایز ۲۷٫۵ با دوچرخه اورلرد مدل PANAMERA 2.0D سایز ۲۷٫۵ تنها تفاوتشان در تعداد دنده هست محصول اول ۲۱ دنده و محصول بعدی ۲۴ دنده است. دوچرخه اورلرد مدل PANAMERA 4.0 سایز ۲۷٫۵ ترمز دیسکی هیدرولیک و ۲۷ سرعته است. و از نظر اسم گذاری بسیار شبیه هم هستند. پس به مشخصات و کد محصول حتما دقت کنید. یا اینکه با شماوران بایکی لند در تماس باشید. تا دچار اشتباه در خرید نشوید.

خرید دوچرخه دنده ای اورلرد

 

 

 

 سطح حرفه‌ای بودن قطعات دنده

به صورت کلی، قطعات دنده دوچرخه‌های اورلرد از برند شیمانو هستند. برندی بسیار باکیفیت که خود دسته بندی بسیاری از نظر حرفه‌ای بودن دارد. در این زمینه تورنی را می‌توان پایین‌ترین رده آن، آلتوس و آسرا در رده‌بندی متوسط و دئور و الیویو در بالاترین رده از سطح حرفه‌ای بودن قطعات دنده دوچرخه اورلرد جای می‌گیرند.

 سطح حرفه‌ای بودن قطعات دنده

 

 

 نوع ترمز در دوچرخه اورلرد

انواع ترمز در دوچرخه‌های اورلرد به دو دسته تقسیم می‌شوند. ترمزهای ویبریک و دیسکی  این دو دسته هستند. البته ترمز دیسکی خود، به دو دسته دیسکی سیمی و دیسکی هیدرولیک تقسیم می شود. که به صورت مستقیم بر روی قیمت دوچرخه تاثیر دارند. البته در این بین، دسته بندی دیگری برای نوع ترمز نیز وجود دارد.

 نوع ترمز در دوچرخه اورلرد

این دسته بندی تحت عنوان برندهای سازنده ترمز هستند که از دو کارخانه شیمانو و تکترو تامین می‌شوند. در نوع ترمز نیز ممکن از دوچرخه های هم نام با نوع ترمز متفاوت موجود باشد. با توجه به کد محصول و قیمت می توانید متوجه تفاوت بشوید. معمولا ترمز دیسکی هیدرولیک تفاوت قیمت قابل توجهی با ترمز دیسکی مکانیکی و ویبریک دارد. به عنوان مثال دوچرخه اورلرد مدل BUGATTI-D سایز ۲۷٫۵ نوع ترمز دیسکی هیدرولیک و دوچرخه اورلرد مدل BUGATTI 2.0D سایز ۲۷٫۵ نوع ترمز دیسکی و دوچرخه اورلرد مدل BUGATTI 1.0V سایز ۲۷٫۵ نوع ترمز ویبریک است.

 

 دوشاخ دوچرخه اورلرد

دوشاخ‌های کمک‌دار در دوچرخه اورلرد به دو دسته تقسیم می‌شوند. دوشاخ‌های کمک‌دار ساده و دوشاخ‌های کمک‌دار قفل‌شو این دو دسته هستند که از برندهای معتبری نیز تهیه شده و بر روی دوچرخه نصب می‌گردند. در این بین، دوشاخ‌های برند SR Suntour کیفیت بیشتری داشته و سطح قیمت دوچرخه اورلرد را بالاتر خواهند برد.

خرید  دوشاخ دوچرخه اورلرد

 

جمع بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال خرید دوچرخه اورلرد هستید و می‌خواهید با داشتن اطلاعات کامل به خرید و استفاده از این محصولات بپردازید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. دوچرخه‌های این برند تایوانی به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین دوچرخه‌های جهان بوده که خود تنوع بسیاری نیز دارند. در همین راستا در این مقاله سعی کردیم با بیان ویژگی‌های اصلی این دوچرخه و برخی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت دوچرخه  به شما کمک کنیم تا در خرید آن‌ها موفق‌تر عمل کنید. موضوعی که امید است مفید واقع شده و نتیجه خوبی را برای شما در پی داشته باشد.

نظرات (1)

خدارحم صمدی

من هم به نتیجه رسیدم از نظر فنی با کیفت بوده و این بهترین گزینه برای انتخاب دوچرخه حرفه ای مناسب است

نظر خود را بنویسید