همه چیز در مورد خرید دوچرخه ۲۶
خرید دوچرخه ۲۶

همه چیز در مورد خرید دوچرخه ۲۶

خرید دوچرخه ۲۶ در سراسر جهان و مخصوصا ایران بسیار محبوب است زیرا تعادلی باورنکردنی بین سرعت، ثبات و راحتی ارائه می‌دهند. بسیاری از افراد  آن را به عنوان یک اندازه استاندارد دوچرخه در نظر می‌گیرند زیرا برای اکثریت مردم مناسب است. با این حال دانستن اندازه کامل دوچرخه با توجه به قد خود برای حداکثر راحتی و ثبات بسیار مهم است.

اگر کنجکاو هستید که بدانید، دوچرخه ۲۶ برای چه سایز و افرادی مناسب است این راهنمای دقیق دوچرخه را بررسی کنید. در این راهنما ما در مورد عواملی که در انتخاب یک سایز کامل دوچرخه اهمیت دارند صحبت خواهیم کرد و اندازه‌های مختلف دوچرخه را با هم مقایسه می‌کنیم تا به شما در انتخاب سایز دوچرخه مناسب برای خود و فرزندانتان کمک کنیم.

دوچرخه ۲۶ برای چه سایزی مناسب است؟

یک دوچرخه ۲۶ برای افراد با قد ۱۵۶ تا ۱۷۸ سانتی‌متر ایده آل است. در این محدوده ارتفاع، این اندازه دوچرخه حداکثر ثبات و راحتی را به دوچرخه سوار ارائه می‌دهد. بسیاری از افراد در این محدوده ارتفاع به سراغ دوچرخه ۲۶ می‌روند، زیرا این اندازه دوچرخه در بازار دوچرخه‌سواری بسیار رایج است و به عنوان یک دوچرخه استاندارد برای بزرگسالان در نظر گرفته می‌شود.

دوچرخه ۲۶ برای چه سایزی مناسب است؟

 

دوچرخه ۲۶ چیست؟

دوچرخه ۲۶ دوچرخه ای با چرخ‌هایی با قطر داخلی ۲۶ اینچ است. این اندازه گیری استانداردی است که برای دوچرخه‌ها، به ویژه دوچرخه‌های کوهستان استفاده می‌شود. اکثر چرخ‌های دوچرخه‌های کوهستانی و ماجراجویی دارای قطر داخلی بین ۲۶ تا ۲۹ اینچ هستند. 

چرخ دوچرخه 26

یک دوچرخه سایز ۲۶ یک اندازه استاندارد برای دوچرخه‌های کوهستان است زیرا طیف وسیعی از دوچرخه سواران آنها را مناسب می‌دانند. این دوچرخه در مقایسه با همتایان کوچک خود دارای فاصله قابل توجهی از لاستیک و فاصله بین دو محور بزرگ است. فاصله بین دو محور بزرگتر باعث افزایش تماس سطحی و بهبود ثبات و کنترل می‌شود.
این ویژگی‌ها دوچرخه‌ها را بسیار پایدار و مناسب برای ماجراجویی‌های چالش برانگیز در فضای باز می‌کند و یکی از بهترین مدل‌های این نوع دوچرخه‌ها دوچرخه ۲۶ اورلرد است. این دوچرخه محبوبیت زیادی داشته و یکی از دلایل محبوبیت آن این است که دارای بدنه سبک و در عین حال سفت است. فاصله بین دو محور بزرگ همراه با یک قاب سبک، کشش و پایداری را افزایش داده و این دوچرخه را بسیار پایدار و قابل اعتماد می‌کند.

 

وزن استاندارد دوچرخه ۲۶ چقدر است؟

تصور دیگر در مورد دوچرخه‌های ۲۶ این است که آنها فقط برای بزرگسالان ساخته شده‌اند. این تا حدودی درست است، اما نه در همه موارد. یک دوچرخه ۲۶ برای هر کسی با قد بین ۱۵۶ تا ۱۸۰ هم ایده آل است، پس همه چیز به به قد شما بستگی دارد. قد متوسط ​​نوجوانان بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ است و بیشتر آنها می‌توانند به راحتی دوچرخه ۲۶ را سوار شوند و وزن آنها را طاقت می‌آورد. یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانند این افراد داشته باشند دوچرخه ۲۶ ویوا است که کاملا استاندارد و بهینه تولید شده و در بازار ارائه شده است.

وزن دوچرخه 26

همچنین این درست نیست که هر بزرگسالی می‌تواند دوچرخه ۲۶ سوار شود. عوامل زیادی مانند قد، اندازه قاب و وزن دوچرخه‌سوار تعیین می‌کنند که آیا یک بزرگسال می‌تواند دوچرخه ۲۶ را سوار شود یا خیر. بزرگسالی که قدش بین ۱۵۵ تا ۱۷۸ سانتی‌متر و وزنش بین ۶۵ تا ۱۱۵ کیلو است، می‌تواند به راحتی دوچرخه ۲۶ را سوار شود.
با این حال اگر وزن شخصی بیش از ۱۱۵ کیلو است، باید یک قاب و اندازه چرخ بزرگتر را در نظر بگیرد تا فشار اضافی وزن روی دوچرخه را متعادل کند. دوچرخه‌سواران بلندتر از ۱۹۰ سانتی‌متر یا وزن بیشتر از ۱۱۵ ممکن است از یک دوچرخه ۲۶ با قاب بزرگتر یا صندلی بلندتر برای افزایش ارتفاع دوچرخه از زمین استفاده کنند.

انواع دوچرخه‌هایی که قبل از انتخاب یک دوچرخه مناسب باید بدانید

در ادامه چند نوع دوچرخه که می‌توانید در بازار پیدا کنید، آورده شده است:

دوچرخه‌های کوهستان

دوچرخه‌ کوهستان محبوب‌ترین و رایج‌ترین دوچرخه‌های این روزها هستند. این دوچرخه‌ها به دلیل طراحی تهاجمی، ویژگی‌های پایداری منحصربه‌فرد و لاستیک‌های پهن، در بین جوانان شهرت دارند.
همچنین، این دوچرخه‌ها به همان اندازه برای سفرهای جاده ای و ماجراجویی در فضای باز خوب هستند. اندازه استاندارد قاب برای دوچرخه‌های کوهستانی حدود نیم متر است، در حالی که اندازه چرخ استاندارد نیم تا ۱ متر است. یکی از بهترین دوچرخه‌های موجود برای این دسته دوچرخه ۲۶ المپیا است که از پرطرفردارترین مدل‌های بازار است.

دوچرخه‌های جاده‌ای

دوچرخه‌های جاده‌ای ظاهر شکیل تری دارند و برای رفت و آمدهای روزمره و حمل و نقل بین شهری استفاده می‌شوند. این دوچرخه‌ها دارای یک دسته پایین و صندلی بلند هستند که آنها را برای سفرهای طولانی بسیار راحت می‌کند. اندازه قاب دوچرخه‌های جاده ای بین ۵۰ تا ۵۵ سانتی‌متر و اندازه چرخ آنها ۵۵ تا ۶۰ سانتی‌متر است.

 

دوچرخه‌های هیبریدی

دوچرخه‌های راحتی که به عنوان دوچرخه‌های هیبریدی نیز شناخته می‌شوند، نسخه‌ای از دوچرخه‌های کوهستانی هستند. این دوچرخه‌ها ویژگی‌های تهاجمی‌ دوچرخه کوهستان و راحتی دوچرخه‌های جاده را ترکیب می‌کنند. آنها ظاهری اسپرت و شیک دارند و برای اهداف تفریحی و سواری طولانی در ساحل استفاده می‌شوند.
اندازه استاندارد دوچرخه راحتی برای بزرگسالان دارای اندازه قاب بین ۴۸ تا ۵۲ سانتی‌متر است، در حالی که اندازه چرخ استاندارد آن ۶۶ سانتی‌متر است که یک اندازه معمولی برای دوچرخه‌های کوهستانی است.

 

 

ویژگی های دوچرخه ۲۶ ایده آل چیست؟

انتخاب یک دوچرخه ۲۶ ایده‌آل کمی‌گیج کننده است زیرا شامل عوامل زیادی مانند قد سوارکار، اندازه قاب، قطر چرخ، شرایطی که در آن سوار می‌شوید و وزن سوارکار می‌شود. با این حال برای یک تجربه قابل اعتماد و راحت، پیدا کردن یک دوچرخه با اندازه خوب بسیار مهم است. در ادامه ما چند روش را مورد بحث قرار داده‌ایم که از طریق آنها می‌توانید اندازه دوچرخه ۲۶ ایده‌آل و مناسب خود را محاسبه کنید:

ویژگی دوچرخه 26

 

 

 قد دوچرخه‌سوار

ارتفاع قد دوچرخه‌سوار کلی‌ترین معیار برای انتخاب سایز مناسب دوچرخه است. اندازه و قد دوچرخه سوار به گروه های خاصی طبقه بندی می شود که باید زمان خرید به آن توجه کنید.

طول پای دوچرخه‌سوار

بر خلاف ارتفاع بدن که یک معیار کلی است، طول پای دوچرخه‌سوار یک معیار خاص برای انتخاب اندازه دوچرخه مناسب برای شما است. طول پا در واقع طولی از فاق شما تا پایین مچ پا است.

نظر خود را بنویسید