هزینه مورد نیاز جهت خرید دوچرخه
هزینه مورد نیاز جهت خرید دوچرخه

هزینه مورد نیاز جهت خرید دوچرخه

خرید دوچرخه شهری مناسب  یکی از دغدغه های دوچرخه سواران مبتدی و نیمه حرفه ای است. دوچرخه از جمله وسایل نقلیه مفید و نوین است، در طی سال‌های اخیر با پیشرفت فوق العاده برندهای تولیدکننده دوچرخه، کاربران زیادی برای طی کردن مسافت‌های درون شهری و برخی اوقات برون شهری از آن استفاده می‌نمایند‌. دوچرخه‌های شهری پرکاربردترین نوع دوچرخه به حساب می‌آیند که در رنگ بندی و سایزهای متفاوتی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند.

قیمت انواع دوچرخه شهری با یکدیگر متفاوت بوده و افراد با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانند محصول مناسبی خریداری نمایند. استفاده از دوچرخه علاوه بر اینکه هزینه‌های الزامی را کاهش می‌دهد، در حفظ محیط زیست و سلامت افراد نیز تأثیر بسزایی دارد. در ادامه این متن اطلاعات بیشتری در مورد بهترین دوچرخه شهری و راهنمای خرید دوچرخه ارائه داده می‌شود.

 

قیمت انواع دوچرخه شهری

روزانه بسیاری از افراد جهت طی کردن مسافت‌های درون شهری و کوتاه از دوچرخه استفاده می‌نمایند. معمولاً اغلب افراد به دنبال قیمت دوچرخه سایز ۲۶ می‌باشند چرا که این سایز مناسب تمامی افراد با هر نوع قد و وزنی است. همان‌گونه که پیش‌تر ذکر شد، دوچرخه‌های شهری دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن‌ها با توجه به جنس و سایز خود قیمت متفاوتی دارند. در این قسمت از مقاله اطلاعات بیشتری در مورد قیمت دوچرخه‌های شهری مختلف ارائه داده می‌شود. برندهای مختلفی دست به تولید این محصولات زده‌اند و به همین دلیل قیمت‌های مختلفی برای این محصولات در بازار تعریف شده است. بازه قیمتی کلی برای انواع دوچرخه شهری بین ۲ میلیون تا ۱۲ میلیون می‌باشد.

 

دوچرخه شهری تاشو

یکی از متفاوت‌ترین انواع دوچرخه شهری، دوچرخه‌های شهری تاشو می‌باشند که جهت تردد در اتوبوس مترو و مکان‌های مختلف درون شهری طراحی شده‌اند. معمولاً سایز این نوع دوچرخه‌ها کوچک بوده و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. قیمت دوچرخه‌های شهری تاشو از سه میلیون تومان آغاز می‌شود.

دوچرخه تاشو پرومکس

بدیهی است افرادی که به دنبال بهترین دوچرخه شهری هستند، لازم است هزینه نسبتاً بیشتری جهت خرید دوچرخه پرداخت نمایند. این دوچرخه‌ها نیز محبوبیت بالایی کسب کرده‌اند و بازه قیمتی ۳ میلیون الی ۱۰ میلیون تومان برای دوچرخه‌های ساده تاشو در بازار معرفی شده است.

 

دوچرخه شهری هیبریدی

دوچرخه‌های هیبریدی نوعی دوچرخه شهری کوهستانی می‌باشند. یعنی با استفاده از این دوچرخه‌ها، هم می‌توان مسافت‌های شهری و هم مسافت‌های کوهستانی را به آسانی طی نمود. البته ناگفته نماند که این دوچرخه‌های هیبریدی نیز دارای انواع و اقسام مختلفی می‌باشند. برخی از آنها سرعت بیشتری داشته و برخی از آنها راحتی بسیاری دارند.

viva-700c-electric-bike

قیمت انواع دوچرخه شهری هیبریدی با در نظر داشتن مواد اولیه به کار رفته در محصول متفاوت است. این دوچرخه‌ها قیمتی حدود ۱۰ الی ۳۰ میلیون تومانی دارند.

 

دوچرخه شهری فیتنس

دوچرخه‌های شهری فیتنس نیز شبیه به دوچرخه‌های شهری تاشو هستند. این دوچرخه‌ها دارای انواع گوناگونی بوده و در سایز و رنگ بندی‌های متفاوتی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. قیمت دوچرخه‌های شهری فیتنس نسبتاً پایین بوده و مناسب اقشار مختلف جامعه هستند.

دوچرخه شهری فیتنس

ناگفته نماند که این دوچرخه‌ها ترکبند یا همان سبد نداشته و اغلب برای انجام ورزش‌های درون شهری استفاده می‌شوند. توجه کنید که قیمت انواع دوچرخه شهری در مقایسه با سایر دوچرخه‌ها مناسب بوده و کاربران می‌توانند با هزینه اندکی، دوچرخه مناسبی برای خود تهیه نمایند. بازه قیمتی این دوچرخه‌ها حدود ۴ الی ۲۰ میلیون است.

 

قیمت دوچرخه سایز ۲۶    

دوچرخه سایز ۲۶ به دوچرخه‌ای گفته می‌شود که قطر چرخ‌هایش ۲۶ اینچ باشد. سایز ۲۶ پرطرفدارترین سایز دوچرخه است و معمولاً بانوان و آقایان بزرگسالی که قدشان متوسط است از آن استفاده می‌نمایند. قیمت دوچرخه سایز ۲۶ نیز همانند سایر دوچرخه‌ها بستگی به مواد اولیه به کار رفته در تولید محصول و ویژگی‌های دیگر آن دارد. یکی از دوچرخه های با کیفیت این سایز، دوچرخه ولوپرو مدل VP6000 سایز ۲۶ است.

دوچرخه ولوپرو مدل VP6000 سایز 26

یکی از مزیت‌های منحصر به فرد دوچرخه سایز ۲۶، داشتن ویژگی مانورپذیری است. مرکز ثقل این نوع دوچرخه‌ها تقریباً پایین‌تر از سایر دوچرخه‌ها بوده و افراد هنگام استفاده از این دوچرخه‌ها، پیچ‌های باریک و خطرناک را به آسانی رد می‌کنند. در نظر داشته باشید دوچرخه سایز ۲۶ در رده دوچرخه های کوهستان قرار می گیرد و معمولا در دوچرخه شهری سایز ۲۴ و ۲۸ مرسوم تر هست.

بهتر است در مورد شتاب این نوع دوچرخه‌ها اطلاعاتی ارائه دهیم. چرخ‌های دوچرخه سایز ۲۶ به توپی تنه نزدیک است و به همین سبب این محصولات شتاب فوق العاده ای دارند. قیمت دوچرخه سایز ۲۶ در مقایسه با سایر دوچرخه‌ها مناسب‌تر بوده و ویژگی‌های زیادی هم دارند. همین امر سبب می‌شود تا کاربران بسیاری علاقه زیادی به استفاده از این محصول نشان دهند. اگر شما نیز قصد خرید این سایز از دوچرخه‌ را دارید بازه قیمتی ۳ الی ۱۴ میلیون تومان را در نظر بگیرید.

 

دوچرخه سایز ۲۶ مناسب چه کسانی است؟

همان‌گونه که پیش‌تر ذکر شد، قیمت دوچرخه سایز ۲۶ مناسب بوده و افرادی که بودجه کمی در اختیار دارند، می‌توانند به راحتی آن را تهیه نمایند. این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که دوچرخه سایز ۲۶ مناسب چه کسانی است؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که این دوچرخه مناسب افرادی است که قدشان ۱۵۵ الی ۱۷۷ سانتی‌متر است.

در صورتی که تسلط زیادی بر دوچرخه سواری ندارید و یا برای اولین بار است که قصد دوچرخه سواری دارید، توصیه می‌شود از این سایز دوچرخه استفاده کرده و به هیچ عنوان سراغ دوچرخه‌های بزرگتر نروید، چرا که قدرت مانورپذیری این سایز دوچرخه فوق العاده می‌باشد.

 

راهنمای خرید دوچرخه

با توجه به تنوع برندها و مدل‌های دوچرخه‌ها خرید دوچرخه مناسب کار آسانی نیست و باید نکات خرید آن را در راهنمای خرید دوچرخه مطالعه کرد. یکی از نکات خرید دوچرخه شهری انتخاب یک فروشگاه معتبر است تا خیالی آسوده از اصالت کالا و قیمت آن داشت. شما می‌توانید در خرید دوچرخه خودتان برخی از ویژگی‌های دوچرخه را تست کنید. به عنوان مثال وزن دوچرخه را خودتان می‌توانید سبک و سنگین کنید. لاستیک‌ها و فریم دوچرخه باید چک شود. هر محصول نویی می‌تواند ایراداتی داشته باشد و باید هنگام خرید به تمام جوانب توجه داشت.

یکی از مهم‌ترین سیستم‌های دوچرخه، سیستم ترمز آن است که باید از نظر سلامت چک شود. نوع سیستم ترمز نیز بسیار حائز اهمیت است. در بسیاری از فروشگاه‌ها مشخصات فنی دوچرخه در یک راهنما به مشتری ارائه می‌شود تا مطالعه کند. هر کجای جهان که باشید، لازم است در خرید دوچرخه دقت نمایید.

 

بهترین دوچرخه شهری

شما در کودکی با دوچرخه خود چقدر خاطره ساخته‌اید؟ دوچرخه شهری نمونه بسیار پر فروش است که در سراسر جهان مشتریان ویژه‌ای دارد. با توجه به این‌که دوچرخه‌های شهری ظاهری قدیمی دارند، بیشتر افراد با انواع مختلف آن آشنا هستند.

دوچرخه کنوندل توریسم سایز 28

برای خرید دوچرخه شهری و اینکه بتوانید بهترین مدل را تهیه کنید، باید به برخی نکات توجه نمایید. دوچرخه‌های شهری امروزی با پیشرفت تکنولوژی ظاهری بسیار شیک و متنوع به خود گرفته‌اند. بهترین دوچرخه باید از مزایایی همچون راحتی، سالم بودن، سیستم ترمز سالم و… داشته باشد. یکی از دوچرخه های مناسب و با کیفیت این رده دوچرخه شهری کنوندل مدل توریسم F1 سایز ۲۸ است.

 

جمع‌بندی

دوچرخه یکی از وسایل نقلیه کارآمد و مفید به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر افراد بسیاری جهت طی کردن مسافت‌های مختلف درون شهری از آن استفاده می‌نمایند. دوچرخه نیز همانند سایر وسایل نقلیه در رنگ بندی‌ها و سایز‌بندی‌های مختلفی طراحی و به بازار عرضه می‌شود. قیمت انواع دوچرخه شهری با توجه به مواد اولیه استفاده شده در دوچرخه متفاوت است.

سایز ۲۶ پرطرفدارترین سایز دوچرخه می‌باشد و افراد زیادی در سرتاسر دنیا از این سایز دوچرخه استفاده می‌نمایند. توصیه می‌شود قبل از خرید دوچرخه حتماً راهنمای خرید دوچرخه را به صورت کامل بررسی نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

نظرات (5)

ندا

من تجربمو میخام ب اشتراک بزارم , من قدم ۱۶۰ هست و برای دوچرخه کوهستان سایز ۲۶ مناسبم بود. ولی همونطور ک میدونید سایز تنه های دوچرخه شهری با دوچرخه کوهستان متفاوته و برای قد من دوچرخه شهری سایز ۲۸ بلند بود و راحت نبودم . و از همین سایت دوچرخه شهری کنوندل سایز ۲۴ رو گرفتم . متناسب با قد و اندام منه و راحتم . پس اگ قدتون تو این رنج هست بهتره سایز ۲۴ بگیرید ب جای سایز ۲۸

رضا

خیلی ممنون. اطلاعات دقیقی بود و خیلی تو خرید دوچرخه به من کمک کرد. قیمت دوچرخه ها خیلی متفاوت هست و باعث میشه در زمان خرید گیج کننده باشه

مینا

مقاله خوبی بود.اگر قدتون ۱۵۰ تا ۱۶۰ هست دوچرخه سایز ۲۶ با فریم ۱۵ بگیرید. خیلی راحته مخصوصا دوچرخه ویوا مدل لوییس

افشين

براي قد ١٨٢ سايز ٢٦ خوبه يا ٢٨؟

    admin

    سلام سایز ۲۷٫۵ برای شما مناسبه

نظر خود را بنویسید