برند های برتر دوچرخه کودک
برند های برتر دوچرخه کودک

برند های برتر دوچرخه کودک

دوچرخه یکی از وسایل بازی و سرگرمی برای کودکان است که تاثیر بسیار بالایی در سلامت جسم و روان کودک دارد. امروزه بازار دوچرخه‌های کودکان تنوع زیادی در زمینه قیمت، برند، رنگ‌بندی، طرح و امکانات دارد. به همین جهت خرید یک دوچرخه مناسب برای کودکان نیازمند کسب اطلاعات کافی در این زمینه است. در حال حاضر مارک‌ها و برندهای زیادی برای دوچرخه کودکان در بازار موجود است. در این مقاله به بررسی بهترین برند ‌های دوچرخه کودک می‌پردازیم. 

 

 

بهترین دوچرخه برای یادگیری دوچرخه سواری در کودکان

در ابتدای دوچرخه سواری، یکی از مهارت‌هایی که باید تقویت شود، حفظ تعادل است. برای شروع یادگیری دوچرخه سواری در کودکان و افزایش تعادل دو راه وجود دارد. یکی نصب چرخ‌های کمکی برای دوچرخه‌های معمولی و دیگری استفاده از دوچرخه‌های تعادلی است. اگر کودک شما هنوز دوچرخه سواری را فرا نگرفته، بهتر است دوچرخه‌های تعادلی را هم بشناسید و در نهایت تصمیم بگیرید که چه دوچرخه‌ای برای کودک شما مناسب‌تر است. البته نظر و سلیقه کودک همیشه در انتخاب وسایل او از جمله دوچرخه مهم‌ترین مورد است.

 

چرخ‌های کمکی دوچرخه چیست؟

در گذشته از چرخ های کمکی برای آموزش دوچرخه‌سواری به کودکان استفاده می‌کردند که این چرخ‌ها در طرفین دوچرخه استفاده می‌شد. البته این چرخ‌ها در حال حاضر هم موجود است و افراد زیادی هنوز هم از این چرخ‌ها استفاده می‌کنند. چرخ های کمکی دو چرخ کوچک است که در طرفین چرخ عقب دوچرخه نصب می‌شود تا تعادل کودک هنگام دوچرخه‌سواری حفظ شده و باعث زمین خوردن او نشود. بعد از مدتی تمرین و افزایش مهارت کودک ابتدا یکی از چرخ‌های کمکی را باز می‌کنند و پس از گذشت چند روز، و اطمینان از یادگیری کامل توسط کودک چرخ کمکی دیگر را هم باز می‌نمایند.

 

راهنمای انتخاب صحیح دوچرخه کودک

 

 

دوچرخه تعادلی کودکان چیست؟

تفاوت عمده دوچرخه تعادلی کودکان با دوچرخه‌های معمولی این است که دوچرخه تعادلی رکاب ندارد. و کودک برای دوچرخه‌سواری باید پاهایش را روی زمین قرار دهد و با حرکت پاهایش دوچرخه را به حرکت درآورد. این نوع دوچرخه بهترین دوچرخه برای یادگیری دوچرخه‌سواری و کمک به افزایش تعادل کودک در دوچرخه‌سواری است.

دوچرخه تعادلی

 

 

مقایسه دوچرخه تعادلی با دوچرخه‌ با چرخ های کمکی

دوچرخه‌های تعادلی جدیدتر هستند و شروع یادگیری دوچرخه‌سواری با آنها برای کودکان آسان‌تر است. هم‌چنین کودک کنترل بیشتری بر روی دوچرخه خود دارد و در نتیجه نیاز کمتری به کمک والدین پیدا می‌کند. دوچرخه‌های تعادلی بعد از مدت کوتاهی کاربرد اولیه را ندارند و باید با دوچرخه‌های معمولی تعویض شوند اما دوچرخه‌های معمولی را می‌توان در ابتدا با چرخ‌های کمکی استفاده کرد و بعد از مدتی چرخ‌های کمکی را باز کرد و برای مدت بیشتری مورد استفاده قرار داد.

 

 

بهترین برندهای دوچرخه کودکان موجود در بازار ایران

با اینکه برخی از برندهای معتبر جهانی دوچرخه، در ایران وجود ندارند، اما تنوع برندهای دوچرخه کودک در بازار ایران خوب است. و برندهای خوب و باکیفیتی مانند ویوا، راپیدو، اورلرد در بازار وجود دارند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. همچنین برند‌های دیگری هم مانند راک، جوکر، المپیا در بازار ایران وجود دارند که به اندازه برندهای ویوا، اورلرد و راپیدو معروف نیستند؛ اما کیفیت نسبتا خوب، امکانات جالب، طرح‌های متنوع و قیمت مناسبی دارند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

 

لیست قیمت دوچرخه کودک

 

دوچرخه کودک ویوا

ویوا یکی از برندهای خوب و معروف بازار است که دوچرخه‌های باکیفیت و متنوعی را برای کودکان طراحی و به بازار عرضه کرده است. بدنه دوچرخه‌های ویوا مقاوم و باکیفیت است و فریم زیبایی دارد. در دوچرخه‌ ویوا از لوازم و قطعات باکیفیت استفاده شده که دوام و کارایی دوچرخه را برای استفاده کودکان افزایش می‌دهد. ویوا تنوع بالایی در طراحی دارد و انواع دوچرخه‌‌های بچگانه، کورسی، کوهستان و شهری را تولید می‌کند. قیمت اکثر دوچرخه‌های بچگانه ویوا از دوچرخه‌های همرده سایر برندها بالاتر است اما بواسطه کیفیت بالا و سابقه خوب در بازار، این برند یکی از انتخاب‌های مطمئن است.

 

viva-Barbie-bike-size-16-info

 

دوچرخه کودک راپیدو

راپیدو هم یکی از باکیفیت‌ترین دوچرخه‌های موجود در بازار ایران است که دوچرخه‌های بچگانه تولید می‌کند. اغلب دوچرخه‌های راپیدو از یک طراحی مدرن و خاص بهره می‌برند. دوچرخه‌ راپیدو علاوه بر کیفیت ساخت بالای آنها، دارای قیمت مناسبی هم هستند. اگر به دنبال خرید یک دوچرخه با طراحی خاص و قیمت مناسب، برای کودک خود هستید حتما برند راپیدو را در لیست گزینه‌های خود داشته باشید.

 

دوچرخه کودک اورلرد

دوچرخه‌ اورلرد بسیار باکیفیت و با طراحی جدید و مدرن هستند. این برند نیز یکی از بهترین برندهای دوچرخه کودک در ایران است که متریال و رنگ بدنه این دوچرخه کیفیت بسیار خوبی دارد. در این برند از قطعات باکیفیتی استفاده شده که عمر دوچرخه را افزایش می‌دهد. دوچرخه‌های کودکانه اورلرد مدل‌های بسیار متنوعی دارد که از جمله مدل‌های جدید آن می‌توان مدل قناری را نام برد که دارای یک طراحی خاص و جدید به همراه ترمزهای دیسکی و کمک فنر برای دوچرخه‌سواری راحت‌تر است. دوچرخه‌های اورلرد در کنار کیفیت مطلوب، قیمت مناسبی هم دارند و می‌توانند یکی از انتخاب‌های خوب والدین باشند.

 

دوچرخه کودکان راک

دوچرخه راک یکی از برندهای دوچرخه مناسب کودکان با قیمت مقرون به صرفه و امکانات خوب است. دوچرخه‌های راک رنگ‌های شاد و بدنه‌ی نسبتا خوبی دارند. این دوچرخه در رده دوچرخه‌های معمولی قرار می‌گیرد. اغلب دوچرخه‌های بچگانه این مارک، مدل ‌دخترانه و پسرانه، دارای سبد، ترک‌بند، پشتی صندلی هستند. اغلب دوچرخه‌های کودکانه راک دارای طرح‌های فانتزی دخترانه و پسرانه زیبا و منحصر بفردی هستند که مورد استقبال کودکان است.

rock-kids-bicycle

 

دوچرخه کودک جوکر

یکی دیگر از بهترین برند ‌های دوچرخه کودک و مقرون به صرفه ، برند جوکر است. دوچرخه‌های جوکر طراحی نسبتا جدید و کیفیت مناسبی دارند. این دوچرخه‌ها دارای امکانات نسبتا خوبی هستند و بیشتر مدل‌های آن ترک‌بند، قمقمه، پشتی صندلی و سبد برای کودک دارند. طرح‌ها و رنگبندی این برند خوب است و مهم‌ترین ویژگی آن، قیمت مقرون به صرفه آن می‌باشد. پس اگر به دنبال خرید یک دوچرخه کودک اقتصادی، با کیفیت مطلوب هستید حتما دوچرخه‌های جوکر را مد نظر داشته باشید.

 

دوچرخه کودک جوکر سایز 12

دوچرخه کودک المپیا

برند المپیا یکی از بهترین برند ‌های دوچرخه کودک و  تنوع بسیار بالایی در رنگ‌بندی و انوع مدل‌ها دارد. اکثر دوچرخه‌ المپیا دارای طراحی و رنگ‌های شاد برای کودکان هستند. همچنین اغلب دوچرخه‌های کودک این برند، دارای پشتی صندلی کودک، سبد، ترک بند، صندوق و چرخ‌های کمکی هماهنگ و همرنگ با دوچرخه هستند و نیازی به تهیه مجزای آنها نیست. محصولات این برند با توجه به امکانات آنها قیمت بسیار مناسبی دارند و یک انتخاب خوب برای کودکان زیر ۷ سال هستند. این برند شناخته شده، دوچرخه‌های بزرگسالان و مدل‌های دیگر را نیز تولید می‌کند و سال‌هاست که در بازار حضور دارد.

نظرات (10)

بحرینی

این مطلبو دوست داشتم باید به فرزندانمون اموزش بدیم ورزش و فعالیت های بدنی رو. تو دورانی هستیم ک به علت کرونا نمیتونیم بچه هارو شهربازی ببریم بیشتر تو خونه نشستیم و بچه ها وقتشونو با موبایل و تلوزیون میگذرونن دچار چاقی میشن چ بهتره بیرون شهر فضای باز و خلوت بچه هارو ببریم تا بتونن دوچرخه سواری کنن خصوصا الان هوا خوبه واقعا دوچرخه سواری کنار فرزاندمون میچسبه

اکرم قاسمیان

من با برندهای دوچرخه کودک آشنا نبودم. مخصوصا در مورد دوچرخه تعادلی نشنیده بودم. دخترم الان دوسالشه و اتفاقا قصد خرید دوچرخه رو براش داشتم. تو مقالتون به نکته های خیلی خوبی اشاره کردین که برای خرید دوچرخه کودک خیلی لازمه. ممنون

مهشید

سلام
ممنون بابت مقاله خوبتون. من خودم یک دختر دوساله دارم و قصد داریم یک دوچرخه براش بخریم. من درمورد دوچرخه های تعادلی اصلا نشنیده بودم ولی باتوجه به توضیحات شما بنظرم دوچرخه های دیگه بهتره. من یک دوچرخه سایز ۱۲ بخرم تا ۴ الی ۵ سالگی براش خوبه ولی دوچرخه تعادلی با توجه به اینکه مطمئنم زود یاد می گیره نهایت اگر بتونه دوسه ماه ازش استفاده کنه. در مورد برندها هم خوب خیلی آشنا نبودم. مطالبتون خیلی کاربردی بود و سپاسگزارم.

پرند

شما در مورد همه چیز صحبت کردید جز تفاوت دوچرخه دخترانه و پسرانه من تمام دوچرخه های کودک رو بررسی کردم و نتیجه گیریم این بود که برندهای مختلف چندان تفاوتی باهم ندارن اکثر بدنه اهن هستن و چرخ کمکی دارن و سبد جلو دارن یعنی ب نظر میاد خیلی برند دوچرخه بچگه گانه تاثیری رو عملکردش نمیزاره من چند سوالم در مورد سایز دوچرخه روی دوتا محصول پرسیدم امیدوارم پاسخ داده بشه

    admin

    بله دوچرخه پسرانه و دخترانه تفاوتی باهم ندارن و در رنگ بندی معمولا رنگ های صورتی سرخابی در دسته دوچرخه دخترانه قرار میگیره

ناشناس

سلام ممنون برای مقاله مفیدتون،من قصدخریددوچرخه برای پسرم دارم ومیخام بدونم ازبین مارکهای جوکر المپیا پرادوکدوم کدوم بهتره ومقاوم تره وراحتربرای اندام بچه یااینکه تفاوت چندانی نداره،وکمک فنربرای دوچرخه بچگانه لزوم چندانی داره یا نه منظورم برای سلامتی بدن بچه هاست اینکه توی دست اندازهاضربات رومیگیره وغیره،وپسرم رنگ سرخ آبی روخیلی دوست داره آیامعقوله براش بخرم باتوجه ب اینکه گفتین بیشتردخترانه اس

    admin

    سلام وقت بخیر … هیچ رنگی مختص دخترانه یا پسرانه بودن نیست .. صرفا از نظر فروش دوچرخه های تناژ صورتی بیشتر برای دختر بچه ها خریداری می شود . گاها برای پسر بچه ها رنگ های صورتی و ابی و قرمز خریداری میشه و هیچ محدودیتی نداره … و در حقیقت نباید رنگ ها رو به جنسیت خاصی نسبت داد…. کمک فنر ضروری نیست و دوچرخه های ساده هم ضربات رو میگیره … از نظر برندی المپیا و پرداو کیفیت بالایی داره و بعد از اون جوکر کیفیت خوبی دارد

ناشناس

سلام.وقت بخیر.من‌برای دخترم که ۶ سالشه میخوام دوچرخه سایز ۲۰ بگیرم.
بین دو برند اورلرد و قناری دو دلم.میشه بفرمایید کدوم بهتره؟ممنون

م.ب

سلام.وقت بخیر.من‌برای دخترم که ۶ سالشه میخوام دوچرخه سایز ۲۰ بگیرم.
بین دو برند اورلرد و قناری دو دلم.میشه بفرمایید کدوم بهتره؟ممنون

    admin

    سلام اورلرد یکی از بهترین برند های دوچرخه بچه گانه هست

نظر خود را بنویسید